tiistai 7. toukokuuta 2013

Topin Ranskan matka

Minua jännitti paljon mennä ensimmäisen kerran pitkälle koulumatkalle Ranskaan. Aamulla Lentokentällä olin vielä yhteydessä kotiin ja lähdin iloisin mielin Ranskaan. Lentokentälle kun pääsimme oli niin lämmintä luulin että Ranskassa tulisi olemaan hienot ilmat. Ruuhkat olivat minun painajaiseni Pariisin keskustassa, kun liikennettä meni edestakaisin joka suuntaan. Junaasemalle  pääsimme silloin ajattelin että voisi mennä joskus jatkossa Junalla ympäri Ranskan, kun Ranskassa on sellaisia maisemia joita ei Suomessa näe. Rouenista jäi etenkin mieleeni keskustassa oleva vanha kirkko ja Darnetalin kirkko. Seinenjoella oli isoja laivoja että niilläkin pääsisi Pariisiin. Risteily Rouenista Pariisiin voisi minulle ainakin käydä jatkossa. Val de Reuilista jäi mieleeni etenkin Sisäoppilaitoksen opiskelijat, mutta ensimmäisinä päivinä olivat aivan hiljaisia. Seuraavina päivinä he alkoivat juttelemaan meidän kanssa. Val de Reuilissa ei ollut yhtään mitään erityistä. Pariisista jäi paljon mieleeni Eiffel-torni ja Seinenristeily, mutta sää ei ollut hyvä. Satoi vettä ja puhalsi kylmä tuuli. Eiffelissä jonotin kauan ainakin 45 min ja väkeä riitti. Hotelli oli hyvä, mutta huoneen ovessa oli iso rako josta näki käytävälle. Se oli aika vanha Hotelli. Ranska on hieno maa että voisin useasti mennä uudestaan. Opintomatka sujui minun osalta hyvin.    

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti